Tuunaa opiskeluasi ja ota stressi haltuun

Apua opiskelijan stressin ja arjen hallintaan!

Tuunaa opiskeluasi ja ota stressi haltuun

Asiantuntijat:
Psykologit Maisa Lehtinen, Laura Blomqvist ja Martin Westerling

Paikka:
Shortumin toimitilat, Metsänneidonkuja 4, 02130 Espoo. Tapaamiset voidaan toteuttaa myös videovälitteisesti.

Hinta:
3 tapaamista 300€, 5 tapaamista 450€, 10 tapaamista 850€. Alv 0 %. Tapaamisen kesto 45 min.

Stressi kuuluu opiskeluun ja elämään. Sopivassa määrin se tekee opiskelusta ja työnteosta mielekästä ja innostavaa. Antoisassa arjessa ja tuloksellisessa opiskelussa stressiä ei saa olla kuitenkaan liikaa. Muutoin elo ja olo käy raskaaksi ja opiskelu kuormittaa. Arjen, opiskelun ja stressinhallintakeinojen tuunaaminen voi auttaa auttaa eteenpäin - kohti rutiinien ravistelua sekä tavoitteiden ja unelmien saavuttamista!
Myöskin liian vähäinen stressi voi johtaa opiskeluinnon ja motivaation hukkaamiseen.

Kenelle

Tämä kokonaisuus sopii sinulle, joka haluat saada opintopisteet haltuun ja lopputyön pakettiin siten, että opiskelu tuntuu mielekkäältä ja innostavalta. Ehkäpä toiveissasi on myös, että arjessa riittäisi aikaa myös itsestä huolehtimiseen, rentoutumiseen ja sosiaalisille suhteille.

Mitä hyötyä?

Tapaamisilla pohditaan elämäntilanteesi ja arkesi kannalta keskeisiä kysymyksiä. Tarkastelemme tavoitteitasi ja pohdimme, miten voit tukea jaksamista arjessasi.  Pohdimme vahvuuksiasi ja sitä, millaiset stressinhallintakeinot sopivat juuri sinulle ja ennen kaikkea, miten ylläpitää näitä keinoja omassa arjessa. Stressaavissa ja kuormittavissa hetkissä myös omaan ajankäyttöön on hyvä pysähtyä. Työskentelyn tavoitteena on miettiä keinoja siihen, miten to do -listan asiat saa hoidettua ajallaan siten, että aikaa jää myös rentoutumiseen ja vapaa-aikaan. Keskitymme tapaamisilla myös omien ehkä haastavienkin ajatusten ja tunteiden kanssa toimimiseen. Kuljemme kohti myötätuntoista suhtautumista omaan opiskeluun ja arkeen.  

Monesti opiskelun tai tehtävien aloittaminen tai loppuun saattaminen tuntuu haasteelliselta. Tapaamisilla pureudumme keinoihin tuunata omaa tekemistä sellaiseksi, että se tukee kulkemista kohti tavoitteita.

 

Tällä tapaamisjaksolla voidaan keskittyä esimerkiksi seuraaviin asioihin

  • Sopivasti stressiä: löydä tasapaino kuormituksen ja palautumisen välillä
  • Kuuntele kehoa: treenaa rentoutumista, rauhoittumista ja läsnäoloa
  • Ravistele rutiineja:  löydä uusia tapoja ajatella ja toimia
  • Kalenteri kuntoon:  löydä keinoja arjen ja aikataulujen tuunaamiseen
  • Selkeytä suuntasi: panosta oman tavoitteesi ja unelmasi kirkastamiseen

Opiskeluun erikoistuneet psykologit

Ota yhteyttä

12 + 9 =